Em Client visits spam websites? / Besucht em Client Spam Webseiten?

Hello,

I´m on the 30 day trial for em Client as I´m thinking about changing from Outlook (Office 365) to em Client.

Today I checked my spam mails for the first time (I usually only check the inbox once a month or so to just delete all of them). All of the spam mails have been displayed with the avatar. I did not open any of them or do anything else then mark all of them and deleting all of them at once. So only the first mail has been displayed in the preview area.

I use bitdefender as a anti virus program and this started up as soon as I check the spam mails. It gave me loads of warings (probably one for each spam mail) saying:

“suspicious activity has beend detected on the website “XY”. We recommend you to leave the site. Invoked by MailClient.exe”

This means that the em Client has been visiting this website while downloading the spam mails.

Can I stop em client from doing so? I do not wish the em client to visit the websites I recived emails from. Was this just becouse the avatars have been added? I stopped showing the avatars in this folder and also turned off the setting “look for avatars on external sites”. Should this solve the problem or what is actually happending whilst em client displays my spam mails?

Thanks in advance!

Hallo,

ich teste gerade die 30 tägige Demoversion da ich darüber nachdenke, von Outlook (Office 365) zu em Client zu wechseln.

Heute habe ich erstmals meine Spam Nachrichten überprüft. (Das mach ich meist einmal im Monat nur um die Flut an Spammails zu löschen). Alle Spammails wurden abgerufen und mit einem Avatar angezeigt. Ich habe dabei keine E-Mail geöffnet. Lediglich die erste hat es angezeigt und ich hab darauf alle markiert und gleichzeitig gelöscht.

Gleichzeitig ist mein Virusprogramm Bitdefender angesprungen und hat mich für vermutlich jede Spam Mail gewarnt, dass

“verdächtige Aktivitäten auf Webseite “xy” festgestellt wurden. Es wird empfohlen die Seite zu verlassen. Veranlasst durch MailClient.exe”.

D.h. em client hat beim Abruf der Spammails die jeweilige Webseite des Absenders aufgesucht. Wie kann ich das abstellen? War dies nur zum Abruf der Avatare passiert? Ich hab die Avatare nun aus der Ansicht genommen und die Option Avatare von externen Seiten abzurufen deaktiviert.

Dürfte das damit behoben sein oder warum besucht em client die entsprechenden Webseiten?

Besten Dank im Voraus!

There are privacy settings in Menu > Settings > Mail > Privacy. Unless you have disabled this, or allowed that sender in the whitelist, or allowed tracking pixels, no links or external content in the message will be retrieved.

What you might be seeing is the sender’s avatar being retrieved from their domain favicon.
While this is totally safe, you can disable retrieving avatars from external sources in Menu > Settings > Contacts > Avatars.